Individen och utbildningsservice på glesbygden : rapport från den beteendevetenskapliga nordkalottkonferensen i Uleåborg 14.-16. maj 1980
Finna-arvio
Individen och utbildningsservice på glesbygden : rapport från den beteendevetenskapliga nordkalottkonferensen i Uleåborg 14.-16. maj 1980
Tallennettuna:
Ulkoasu |
[7], 91 lehteä : kuvitettu ; 30 cm |
---|---|
Kieli |
ruotsi norja |
Alkuteoksen kieli |
norja ruotsi |
Julkaisija |
Oulu :
Oulun yliopisto,
[1981]
|
Sarja | Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opetusmonisteita ja selosteita, ISSN 0358-7223; 2. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Lisätiedot | Kauko Hämäläinen (toim.) |
Sisältö/kappaleet | 4 tietuetta |
ISBN |
951-42-0807-2 pehmeäkantinen |
Kontrolloimaton nimeke |
Barnens utveckling i Norra Finland under grundskoletiden Sosiale sider ved den eksisterende tilnaerming mellom skole og lokalsamfunn i en del kommuner i Norland (Evenes, Vågan, Øksnes) Principen att utveckla utbildnings- och annan service på glesbygden Skoltprojektet i Sevettijärvi : utvecklingsprinciper för kultur och skolning Verksamhet inom 'Norsidka samarbetskommittén för arktisk medicinsk forskning' med beröring till pedagogiska problem inom kalottområdet Skolan - centrum för byn (Kokke) Sosialisering av laerere - yrkessosialisering i voksen alder Grunnskolelaerernes yrkesstart, med saerlig vekt på situasjonen i spredt bosatte områder Lärarpersonlighetens ställning och betydelse i dagens pedagogiska verklighet Nårga aktuella svenska utredningar som har samband med den pedagogiska forskningen Den fysiska miljön - ett förbisett pedagogiskt medel Frågor och funderingar uppväckta av en kurs i allmänna gemensamma studier Klasslärarexamen reformeras Ämneslärarutbildningens reform i Finland Om intagning till lärarutbildningen i Finland Utvecklandet av skolans inre arbete Inriktande uppfostran och differentiering Rapport från den beteendevetenskapliga nordkalottkonferensen i Uleåborg 14.-16. maj 1980 |
Hae kokoteksti |