Opettaja, asiantuntijuus ja yhteiskunta : ainedidaktinen symposium 7.2.2003
Finna-recension
Opettaja, asiantuntijuus ja yhteiskunta : ainedidaktinen symposium 7.2.2003
Sparad:
Fysisk beskrivning |
454 sivua : kuvitettu ; 21 cm |
---|---|
Språk |
finska |
Förlag |
Turku :
[Turun yliopisto], Turun opettajankoulutuslaitos,
2003
|
Serie | Julkaisusarja / Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta, B, ISSN 0781-9587; 72. |
Klassifikation | |
Ämnen | |
Tillverkare | (Painosalama) |
Mer information | Arja Virta & Outi Marttila (toim.) |
ISBN |
951-29-2468-4 nidottu |
Okontrollerad titel |
Sattuma ja itsestään tapahtuminen Aristoteleen fysiikassa Tarjolla kestävää kehitystä - mutta miksi ei ympäristökasvatusta? Peruskoulun 7.-luokkalaisten oppilaiden käsitykset ilmastonlämpenemisestä ja otsonikadosta Biologian ja maantieteen opettaja ajassa ja paikassa Ympäristön käsitteestä ympäristökasvatukseen : opetussuunnitelmien, oppikirjojen ja opettajiksi opiskelevien käsitysten tarkastelua Digimon luonto-oppaana - Hangon viidesluokkalaisten luontokokemuksia : tutkimuksen esittely Millainen on biologian tuntien oppimisympäristö peruskoulussa? : oppilaiden, opettajien ja opetusharjoittelijoiden käsityksiä konstruktivistisen 5E-mallin pohjalta Fysiikan ainetiedon muuttaminen pedagogiseksi sisältötiedoksi luokanopettajien koulutuksessa Demonstraatiokurssi ainedidaktisen opetuksen osana Turussa Kahden erikokoisen kappaleen painon vertailu käsin punnitsemalla ja vertailuun liitetyt mentaalimallit Käsityksiä gravitaatiosta Käsitteelliset testit - mahdollinen lähtökohta käsitteellisen ymmärryksen tarpeen havaitsemiselle fysiikan opettajakoulutuksessa Opettajankoulutusta verkossa : "kehittyvä fysiikanopettaja -kurssi" Palamisilmiön opettaminen opetuksen kohteena Opettajan puhe, autoritaarista vai dialogista? Onko historia sittenkin tuomari? Historia, antropologia ja historiandidaktiikan antropologinen tulkinta Historian ja yhteiskuntaopin opettajat pohtivat uusia opetuksen linjauksia Murtoluvun sijoittaminen lukusuoralle Kielentäminen matematiikan opiskelussa Kahden koulumatematiikassa hyvin menestyneen luokanopettajaopiskelijan matemaattiset elämäkerrat Mitä tiedämme opettajien matematiikkauskomuksista ja niiden muuttumisesta? "Laskun takaiset maailmat" - luokanopettajaopiskelijoiden pohdintoja matematiikan oppimisvaikeuksista Origami geometrian apuvälineenä spatiaalisen hahmottamisen kehittämisessä Suoravalintaopiskelijoiden käsityksiä opettajaksi kasvusta opintojen alkuvaiheessa Nuoren opettajan tiedonlähteet Persoonallisesti merkittävät oppimiskokemukset ja aineenopettajakoulutus Matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden asennoituminen opettajan ammattiin haasteena opettajankoulutukselle Yhteistyössä on voimaa : uudenlainen luentokurssi kieltenopettajiksi aikoville Oppiaineiden hierarkiaa ja heimokulttuureita etsimässä LUMA-aineet esille alakoulussa! - oletko valmis yhteistyöhön, tuleva aineenopettaja? Taito- ja taideaineiden tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävä yhteishanke Turun opettajankoulutuslaitoksessa Muistoja koululiikunnasta Verkkokyselyn antamat tulokset opiskelijoiden musiikkikokemuksista TaiTajasta TaiTavaksi opettajaksi Ajatuksia käsityötieteen ontologiasta Taito- ja taideaineet : nimettömiksi niputetut Käsityö osana urakasvatusta Valkoinen myssy ja kömpelö kuutonen - suomalaiset käsityöopissa Kertomuksia kohtaamisista käsityön oppitunneilla Tutkintorakenteen uudistaminen aineenopettajakoulutuksessa Tutkintorakenteen uudistuksen vaikutukset aineenopettajien koulutukseen - työmarkkinalähtöinen näkökulma Juhlapyhien vietto monikulttuurisessa päiväkotikontekstissa Eurooppalaisia uskonnonopetusmalleja ja skenaarioita suomalaisen mallin kehittämiseksi Godly Play - jumalallinen leikki Vähemmistökirkkojen uskonnonopetus Suomessa Uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetus monikulttuurisessa länsihelsinkiläisessä yläkoulussa Varhaisnuorten spiritualiteetti tutkimuskohteena Biologian tiedot ja luontoasenteet : karhutietouden ja karhuun liitettyjen asenteiden suhde Toiseuden kohtaaminen monikulttuurisessa koulussa Vieraiden kielten uusien opetussuunnitelmien taitotasoasteikon validoinnista Kaksikielisessä opetuksessa kehittyvät sekä äidinkielen että vieraan kielen taidot Draamaharjoitusten avulla kohti itsenäistä vieraan kielen oppimista Miten oppilaat oppivat vieraskielisessä opetuksessa? : oppilaiden suoriutumistasot ja affektiiviset tekijät vieraskielisessä opetuksessa Aikuisten opettajaksi vai aineenopettajaksi? - Turun monitieteisen aikuisopettajaryhmän koulutuskonseptia jäljittämässä Selviääkö opettaja globalisoituvassa Suomessa? |
Hämta fulltext |