Mikä ihmeen humaani ihminen? : Ainedidaktiikan symposiumi Helsingissä 5.2.1993
Finna-arvio
Mikä ihmeen humaani ihminen? : Ainedidaktiikan symposiumi Helsingissä 5.2.1993
Tallennettuna:
Ulkoasu |
VI, 307, [2] s. : kuvitettu, nuotteja ; 21 cm |
---|---|
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Julkaisija |
Helsinki :
Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos,
1993.
|
Sarja | Tutkimuksia / Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos, ISSN 0359-4203; 117. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Lisätiedot | Seppo Tella (toim.) |
ISBN |
951-45-6416-2 nidottu |
Kontrolloimaton nimeke |
Mikä ihmeen asiakaslähtöinen opetus Filosofia, opetussuunnitelma ja humaani ihminen Miten päästään yleistavoitteista ainedidaktiikkaan? Elämänkatsomustiedon opetus Habermas-Olkinuora-viitekehyksessä Koulun yleiset tavoitteet - elämänkatsomustiedon ja filosofian opetuksen tavoitteet Historiallinen katsaus Martti Henrik Haavion opettajapersoona-käsitykseen Keskitetty vai hajautettu? : opetussuunnitelmatrendejä Euroopassa Tyhjennetty koulu, murtunut aura ja oppimisen mahdollisuudet Kertomistaidon opettaminen Kokeellinen ja tutkiva opetus ala-asteen luontotiedossa Onnistunut biologian/maantieteen tunti ala-asteella Suomalaisten 14-vuotiaiden maantieteen koulusaavutukset kansainvälisessä vertailussa Suggestiopohjainen pedagogiikka ympäristökasvatusta uudistamaan? : erään oppimissyklin tarkastelua Miten oppilaiden ennakkokäsitykset otetaan huomioon opetuksessa? Häviääkö uudistuvasta koulusta tietotekniikan opettaja? Peer coaching - opettajat työnsä tutkijoina Matematiikan opetussuunnitelmat ja opettajankoulutus Oppilaiden matematiikkakäsityksten eroista neljässä Euroopan maassa Oppilaiden matemaattisista uskomuksista Tilaston peruskurssin opiskelu opettajankoulutuksessa Katsaus kemian opetuksen tutkimukseen Yläasteen oppilaiden käsityksiä suolan liukenemisesta veteen Hahmottavan lähestymistavan kieli Energiakäsitteen kehittymisestä 9. luokalla Voimakäsitteen oppimisesta ja opettamisesta Kontekstuaalinen lähestymistapa fysiikan opetukseen - kolmen lukion kokeilu Erilaisen koulutustaustan saaneiden luokanopettajien tavoitteiden ja opetussisältöjen eroista alkuopetuksen kuvaamataidonopetuksessa : opettajien näkemys koulutuksensa riittävyydestä alkuopetuksen kuvaamataidon opettamiseen Miten erilaiset oppimiskäsitykset haijastuvat käsityössä ja sen opettamisessa? Käsityönä valmistettavan tekstiilituotteen suunnittelu ja valmistusprosessi käsityönopettaajan koultuslinjan pääsykokeeseen osallistuneiden kuvaamana Näkökulmia saumurin valitsemiseksi peruskouluun Miesten ja naisten menestys teknisen työn perusopinnoissa Tietokoneavusteisen musiikinopetuksen sovelluksia peruskoulussa ja lukiossa Peruskoulun ala-asteen oppilaiden vokaalinen improvisointitaito melodiantäydennystehtävissä Nuoteista laulamisen menetelmät säveltapailussa Ainedidaktiikan symposiumi |
Hae kokoteksti |