TY - GEN TY - GEN T1 - Media-analyysi : tekstistä tulkintaan T2 - Oppimateriaaleja (Helsingin yliopisto. Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus) A2 - Kantola, Anu, 1964- toimittaja A2 - Moring, Inka, 1969- toimittaja A2 - Väliverronen, Esa, 1957- toimittaja LA - fin PP - Lahti PB - Helsingin yliopiston Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus YR - 1998 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/Record/helka.9912110203506253 AB - Kirja esittelee keskeisiä tekstintutkimuksen teorioita ja menetelmiä sekä kertoo, miten niitä voidaan soveltaa mediatutkimukseen. Lisäksi siinä pohditaan tutkijan roolia mediatekstien tulkitsijana. NO - Lisäpainokset: [Lisäp.] 1999. - 3. p. 2003. NO - Osasta 3. painoksesta puuttuu painosmerkintätarra. SN - 951-45-7679-9 pehmeäkantinen KW - Barthes, Roland. KW - medialukutaito. KW - diskurssianalyysi. KW - journalismi. KW - retoriikka. KW - televisio-ohjelmat. KW - analyysi. KW - viestintäkulttuuri. KW - semiotiikka. KW - viestintä. KW - tutkimus. KW - sisällönanalyysi. KW - joukkoviestintä. KW - mediatiede. KW - metaforat. KW - dramaturgia. KW - tekstianalyysi. KW - tiedotustutkimus. KW - journalistiikka. KW - mediakasvatus. KW - televisio (joukkoviestimet) KW - grounded theory. KW - tulkinta. KW - mainonta. KW - mediakulttuuri. KW - viestintäkasvatus. KW - uutiset. KW - mediataide. KW - mainokset. KW - tietokilpailut. KW - metodologia. KW - talousjournalismi. KW - joukkoviestimet. KW - yhteiskunnallinen muutos. KW - kulttuurintutkimus. KW - sukupuoliroolit. KW - media. KW - mediatutkimus. KW - sanomalehdet. KW - tekstintutkimus. KW - talous. KW - medieläsfärdighet. KW - diskursanalys. KW - journalistik. KW - retorik. KW - tv-program. KW - analys. KW - kommunikationskultur. KW - semiotik. KW - kommunikation. KW - forskning. KW - innehållsanalys. KW - masskommunikation. KW - medievetenskap. KW - metaforer. KW - dramaturgi. KW - textanalys. KW - massmedieforskning. KW - journalistikvetenskap. KW - mediefostran. KW - television (massmedier) KW - grundad teori. KW - tolkning (kognition) KW - reklam (marknadsföring) KW - mediekultur. KW - kommunikationsfostran. KW - nyheter (meddelanden) KW - mediekonst. KW - reklamer. KW - frågesporter. KW - metodologi. KW - ekonomijournalistik. KW - massmedier. KW - samhällsförändring. KW - kulturforskning. KW - könsroller. KW - medieforskning. KW - dagstidningar. KW - textforskning. KW - ekonomi. ER -