TY - GEN TY - GEN T1 - Media-analyysi : tekstistä tulkintaan T2 - Oppimateriaaleja (Helsingin yliopisto. Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus) A2 - Kantola, Anu, 1964- toimittaja A2 - Moring, Inka, 1969- toimittaja A2 - Väliverronen, Esa, 1957- toimittaja LA - fin PP - Lahti PB - Helsingin yliopiston Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus YR - 1998 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/Record/arto.018527879 AB - Kirja esittelee keskeisiä tekstintutkimuksen teorioita ja menetelmiä sekä kertoo, miten niitä voidaan soveltaa mediatutkimukseen. Lisäksi siinä pohditaan tutkijan roolia mediatekstien tulkitsijana. NO - Lisäpainokset: [Lisäp.] 1999. - 3. p. 2003. NO - Osasta 3. painoksesta puuttuu painosmerkintätarra. SN - 951-45-7679-9 pehmeäkantinen KW - Barthes, Roland. KW - analyysi KW - diskurssianalyysi KW - dramaturgia KW - joukkoviestintä KW - journalismi KW - journalistiikka KW - medialukutaito KW - mediatiede KW - metaforat KW - retoriikka KW - semiotiikka KW - sisällönanalyysi KW - tekstianalyysi KW - televisio-ohjelmat KW - tiedotustutkimus KW - tutkimus KW - viestintä KW - viestintäkulttuuri KW - grounded theory KW - joukkoviestimet KW - kulttuurintutkimus KW - mainokset KW - mainonta KW - media KW - mediakasvatus KW - mediakulttuuri KW - mediataide KW - mediatutkimus KW - metodologia KW - sanomalehdet KW - sukupuoliroolit KW - talous KW - talousjournalismi KW - tekstintutkimus KW - televisio (joukkoviestimet) KW - tietokilpailut KW - tulkinta KW - uutiset KW - viestintäkasvatus KW - yhteiskunnallinen muutos KW - analys KW - dagstidningar KW - diskursanalys KW - dramaturgi KW - ekonomi KW - ekonomijournalistik KW - forskning KW - frågesporter KW - grundad teori KW - innehållsanalys KW - journalistik KW - journalistikvetenskap KW - kommunikation KW - kommunikationsfostran KW - kommunikationskultur KW - könsroller KW - kulturforskning KW - masskommunikation KW - massmedieforskning KW - massmedier KW - medieforskning KW - mediefostran KW - mediekonst KW - mediekultur KW - medieläsfärdighet KW - medievetenskap KW - metaforer KW - metodologi KW - nyheter (meddelanden) KW - reklam (marknadsföring) KW - reklamer KW - retorik KW - samhällsförändring KW - semiotik KW - television (massmedier) KW - textanalys KW - textforskning KW - tolkning (kognition) KW - tv-program ER -