TY - GEN TY - GEN T1 - Ammatillinen käyttäytyminen : tie onnistumiseen A1 - Järvinen, Pekka, kirjoittaja LA - fin PP - Helsinki PB - Alma Talent YR - 2018 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/helka.9931865943506253 AB - Pitääkö kaikkien olla kavereita työpaikalla? Ei, mutta kaikkien kanssa on pystyttävä hoitamaan työt asiallisesti ja hyvässä hengessä. Tiimityön keskeinen idea on, että ihmisten erilaisuutta pyritään hyödyntämään. Työpaikalla ollaan työrooleissa ja käsitellään asioita niistä käsin. Epäammatillinen käytös näkyy niin, että työyhteisöissä on paljon epäystävällistä tai jopa häiritsevää käytöstä, joka vaarantaa ilmapiirin ja yhteistyön. Varsinkin ongelma- ja konfliktilanteissa luisutaan helposti epäasiallisuuksiin, ongelmat henkilöityvät ja ihmissuhteet tulehtuvat. Yksi syy ammatillisen vuorovaikutuksen puutteille on se, että ammattimaisesta käyttäytymisestä ja sen merkityksestä ei ole paljonkaan puhuttu. Monet esimiehetkään eivät ole asiaa pohtineet. Toinen syy epäammattimaisen käytöksen yleisyyteen on ihmisen narsistinen haavoittuvuus. Monen on vaikea ottaa vastaan korjaavaa palautetta, vasta-argumentteja tai eriäviä mielipiteitä. Kolmanneksi kansallinen kulttuurimme ei tue sosiaalisten taitojen kehittymistä. Kirja näyttää, miten erilaisuutta voi hyödyntää ja ammatillista käyttäytymistä kehittää niin johtamistyössä, henkilöstön vuorovaikutuksessa kuin koko organisaatiokulttuurissakin. SN - 978-952-14-3511-9 kovakantinen KW - argumentointi. KW - esihenkilötyö. KW - johtaminen. KW - kehittäminen. KW - käyttäytyminen. KW - oikeudenmukaisuus. KW - organisaatiokulttuuri. KW - professionalismi. KW - roolit. KW - sosiaaliset taidot. KW - tiimityö. KW - tunnetaidot. KW - työelämä. KW - työyhteisötaidot. KW - vuorovaikutus. KW - argumentation. KW - förmansarbete. KW - ledarskap (verksamhetsledning) KW - utveckling (verksamhet) KW - beteende. KW - rättvisa. KW - organisationskultur. KW - professionalism. KW - roller. KW - social kompetens. KW - teamarbete. KW - emotionella färdigheter. KW - arbetsliv. KW - medarbetarkompetens. KW - växelverkan. ER -