TY - GEN TY - GEN T1 - Arviointia toteuttamassa : näkökulmia monipuoliseen oppimisen arviointiin T2 - Oppaat ja käsikirjat / Opetushallitus A1 - Kauppinen, Eija, 1959- kirjoittaja, toimittaja A1 - Vitikka, Erja, 1975- kirjoittaja, toimittaja A1 - Aksela, Maija, 1961- kirjoittaja LA - fin PP - Helsinki PB - Opetushallitus YR - 2017 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/helka.9930931023506253 AB - Oppaassa lähestytään oppimisen arviointia perusopetuksessa ja opiskelijan arviointia lukiokoulutuksessa eri oppiaineiden ja erilaisten teemojen näkökulmista. Tavoitteena on tarjota opettajille ideoita arvioinnin toteuttamiseen sekä oman arviointiosaamisensa kehittämiseen. Teos avaa opetussuunnitelmien perusteiden oppimisen ja opiskelijan arvioinnin linjauksia sekä niiden käytännön merkitystä koulutyössä. Miten oppilas voi osoittaa osaamistaan? Mikä on arviointipalautteen ja minäkuvan välinen suhde ja itse- ja vertaisarviointitaitojen merkitys osana oppimisen arviointia? Miten arvioida luovaa tuottamista tai eettisen ja kriittisen ajattelun taitojen kehittymistä? Voisiko teknologiaa hyödyntää arvioinnissa? Teos antaa työkaluja arvioinnin menetelmien monipuolistamiseen sekä erittelee arvioinnin suhdetta didaktiikkaan ja tutkivaan oppimiseen. NO - Toimittajat myös kirjoittajia. NO - Lisäpainokset: 2. p. 2018. SN - 978-952-13-6234-7 pehmeäkantinen SN - 978-952-13-6234-7 kovakantinen KW - oppiminen. KW - arviointi. KW - oppilasarviointi. KW - oppiaineet. KW - perusopetus. KW - lukio. KW - palaute. KW - itsearviointi. KW - minäkuva. KW - oppilaat. KW - osaaminen. KW - oppimistavoitteet. KW - oppimistulokset. KW - koulusaavutukset. KW - inlärning. KW - utvärdering. KW - elevbedömning. KW - läroämnen. KW - grundläggande utbildning. KW - gymnasiet. KW - respons. KW - självutvärdering. KW - jagföreställning. KW - elever. KW - kunnande. KW - inlärningsmål. KW - inlärningsresultat. KW - skolprestationer. ER -