TY - GEN TY - GEN T1 - Matemaattiset oppimisvaikeudet A1 - Mononen, Riikka, 1978- kirjoittaja A1 - Aunio, Pirjo, 1970- kirjoittaja A1 - Korhonen, Johan, 1980- kirjoittaja A1 - Tapola, Anna, 1973- kirjoittaja A1 - Väisänen, Eija, 1960- kirjoittaja LA - fin PP - Jyväskylä PB - PS-kustannus YR - 2017 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/helka.9930914773506253 AB - Kahdenkymmenen oppilaan ryhmässä on keskimäärin neljä oppilasta, joiden on poikkeuksellisen työlästä oppia matematiikkaa. Miten tällaiset lapset ja nuoret voi tunnistaa? Millaisia oppimisen tukitoimia tarvitaan? Kirjassa tarkastellaan keskeisiä matemaattisia taitoja ja niiden kehitystä päiväkoti-ikäisistä alkaen. Lisäksi selvitetään, miten matemaattisia oppimisvaikeuksia voidaan tunnistaa, millaisilla menetelmillä matemaattisia taitoja voi luotettavasti arvioida ja miten arvioinnista saatavaa tietoa voi hyödyntää suunniteltaessa oppimisen tukitoimia. Varhainen tuki auttaa parhaimmillaan ehkäisemään kasautuvia vaikeuksia koulu-uralla, elämänhallinnan taidoissa ja lapsen tai nuoren hyvinvoinnissa yleisemmin. SN - 978-952-451-777-5 kovakantinen KW - lapsen kehitys. KW - matemaattiset taidot. KW - matematiikka. KW - motivaatio. KW - opetus. KW - opetusmenetelmät. KW - opiskelumotivaatio. KW - oppilasarviointi. KW - oppiminen. KW - oppimisvaikeudet. KW - tukeminen. KW - tunteet. KW - barnets utveckling. KW - elevbedömning. KW - inlärning. KW - inlärningssvårigheter. KW - känslor. KW - matematik. KW - matematiska färdigheter. KW - motivation. KW - studiemotivation. KW - stödjande. KW - undervisning. KW - undervisningsmetoder. ER -