TY - GEN TY - GEN T1 - Irresistible empire : America's advance through twentieth-century Europe A1 - De Grazia, Victoria, kirjoittaja LA - eng PP - Cambridge, Massachusetts PB - The Belknap Press of Harvard University Press YR - 2005 UL - https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.5469368 AB - The most significant conquest of the twentieth century may well have been the triumph of American consumer society over Europe's bourgeois civilization. It is this little-understood but world-shaking campaign that unfolds in de Grazia's account of how the American standard of living defeated the European way of life and achieved the global cultural hegemony that is both its great strength and its key weakness today. Tracing the peculiar alliance that arrayed New World salesmanship, statecraft, and standardized goods against the Old World's values of status, craft, and good taste, de Grazia describes how all alternative strategies fell before America's consumer-oriented capitalism--first the bourgeois lifestyle, then the Third Reich's command consumption, and finally the grand experiment of Soviet-style socialist planning.-- NO - "First Harvard University Press paperback edition, 2006". NO - Lisäpainokset: 2006. SN - 0-674-01672-6 sidottu SN - 978-0-674-01672-9 sidottu SN - 0-674-02234-3 nidottu SN - 978-0-674-02234-8 nidottu KW - 1900-luku KW - Consumer behavior : History : 20th century : Europe. KW - Consumers : Attitudes : History : 20th century : Europe. KW - Consumption (Economics) : History : 20th century : Europe. KW - Social values : History : 20th century : Europe. KW - Social values : History : 20th century : United States. KW - amerikkalaisuus KW - arvot KW - elämäntapa KW - elintaso KW - historia KW - kauppaketjut KW - kulttuuri KW - kuluttajakäyttäytyminen KW - kuluttajat KW - kulutus KW - mainonta KW - markkinointi KW - muutos KW - suurmyymälät KW - yhteiskuntakehitys KW - yhteiskuntakuvaus KW - förändring KW - konsumentbeteende KW - konsumenter KW - konsumtion KW - kultur KW - levnadsstandard KW - livsstil KW - marknadsföring KW - reklam (marknadsföring) KW - samhällsskildring KW - samhällsutveckling KW - värden KW - amerikanskhet KW - affärskedjor KW - stormarknader KW - arvot : Amerikan yhdysvallat KW - elämäntapa : Amerikan yhdysvallat KW - elintaso : Amerikan yhdysvallat KW - kuluttajat : Amerikan yhdysvallat KW - kulutus : Amerikan yhdysvallat KW - mainonta : Amerikan yhdysvallat KW - markkinointi : Amerikan yhdysvallat KW - viihde : Amerikan yhdysvallat KW - Consumer behaviour KW - Consumers KW - Consumption KW - Europe KW - United States KW - United States : Civilization : 20th century. KW - Eurooppa KW - Yhdysvallat KW - Europa KW - Förenta staterna ER -